Gmina Rypin zamierza złożyć wniosek o dofinansowanie budowy przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy Rypin w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023–2027 dla interwencji I.10.10 Infrastruktura na obszarach wiejskich oraz wdrożenie koncepcji inteligentnych wsi - obszar A Inwestycje w zakresie systemów indywidualnego oczyszczania ścieków.
Otrzymanie dofinansowania jest możliwe dla osób, które spełniają określone warunki, takie jak:
- wnioskodawca musi mieć prawo własności z uregulowaną księgą wieczystą,
- posiadać budynek mieszkalny oddany do użytkowania na terenie Gminy Rypin poza granicami aglomeracji Rypin,
- brak możliwości podłączenia do kanalizacji sanitarnej oraz na terenach, dla których nie przewiduje się budowy sieci kanalizacji sanitarnej zbiorczej.
Warunkiem uczestnictwa w projekcie jest brak zaległości w zobowiązaniach wobec Gminy Rypin.
W przypadku uzyskania przez Gminę dofinansowania, po stronie właściciela nieruchomości będzie zapewnienie wkładu własnego w wysokości ok. 4 tys. zł.
Wypełnioną i podpisaną deklarację w terminie od dnia 15 grudnia 2025 r. do dnia 31 grudnia 2025 r., należy:
- złożyć na dzienniku podawczym urzędu gminy lub
- przesłać za pośrednictwem platformy e-puap lub e-doręczenia, podpisane elektronicznie za pomocą profilu zaufanego lub podpisu kwalifikowanego.
Do udziału w projekcie zakwalifikowanych zostanie ok. 40 gospodarstw domowych. Dodatkowo utworzona zostanie lista rezerwowa dla 10 osób, które będą mogły wziąć udział w przypadku rezygnacji któregoś z uczestników z listy podstawowej.
Deklaracje złożone po wyczerpaniu puli lub po terminie trafią na listę rezerwową. Deklaracje można pobrać w pok. nr 2 Urzędu Gminy Rypin lub ze strony internetowej www.bip.rypin.pl.
Realizacja zadania uzależniona jest od otrzymania przez gminę dofinansowania na realizację projektu.
Zebrane deklaracje będą podstawą do zweryfikowania prawnych i technicznych możliwości wybudowania oczyszczalni na terenie poszczególnych posesji, a następnie posłużą do przygotowania dokumentacji projektowej oraz skompletowania wszystkich dokumentów potrzebnych do aplikowania o środki unijne.
Po zakończeniu naboru deklaracji uczestnictwa w projekcie, Gmina Rypin sporządzi listę podstawową i listę rezerwową uczestników projektu (decyduje kolejność zgłoszeń).
W przypadku uzyskania przez Gminę Rypin dofinansowania, z każdym z uczestników projektu zakwalifikowanych do dofinansowania zostanie podpisana Umowa uczestnictwa w projekcie.
Warunki realizacji i finansowania projektu zostaną określone w umowie zawartej pomiędzy Gminą Rypin, a właścicielem/współwłaścicielami nieruchomości.
Wójt Gminy Rypin
/-/
dr inż. Janusz Tyburski

















